GAZETA PRAWNA – Lepiej zrezygnować z listy obecności, niż prowadzić ją niedbale

Opublikowane w Bez kategorii

– Najwięcej nieprawidłowości może wynikać w przypadkach, gdy zatrudnieni na takiej liście potwierdzają nie tylko obecność danego dnia w firmie, ale wskazują też godzinę przyjścia i wyjścia z niej – podkreśla Izabela Zawacka, radca prawny z Kancelarii Wojewódka i Wspólnicy. Jako przykład może służyć sytuacja, gdy zatrudniony postanawia poczekać w pracy na współmałżonka, który ma odebrać go z pracy, aby wspólnie wrócili do domu samochodem. Jeśli wpisze do listy faktyczną godzinę opuszczenia firmy (np. o godzinę później niż wynika z rozkładu), w przyszłości może pojawić się zarzut, że pracował on w nadgodzinach.

– Kwestie dodatków do pensji z tytułu wykonywania obowiązków w godzinach nadliczbowych są zazwyczaj sporne, więc sprawy takie nie są rozstrzygane przez samych inspektorów, ale mogą zostać skierowane do sądu – wskazuje Izabela Zawacka.

Kliknij, żeby przeczytać artykuł…